Mit unseren Cookies möchten wir Ihnen ein fluffiges Einkaufserlebnis mit allem was dazugehört bieten. Dazu zählen zum Beispiel passende Angebote, personalisierte Anzeigen und das Merken von Einstellungen. Wenn das für Sie okay ist, stimmen Sie der Nutzung von Cookies für Präferenzen, Statistiken und Marketing einfach durch einen Klick auf „Geht klar“ zu (alle anzeigen). Sie können Ihre erteilte Zustimmung jederzeit über die Cookie-Einstellungen (hier) widerrufen.
Sie müssen eingeloggt sein, um Produkte bewerten zu können.
Hinweis: Um zu verhindern, dass Bewertungen auf Hörensagen, Halbwissen oder Schleichwerbung basieren, erlauben wir auf unserer Webseite nur Bewertungen von echten Usern, die das Equipment auch bei uns gekauft haben.
Nach dem Login finden Sie auch im Kundencenter unter "Produkte bewerten" alle Artikel, die Sie bewerten können.
Leider ist ein Fehler aufgetreten. Bitte wiederholen Sie diese Aktion später.
D
Different from the Jazz reeds
D.T.F. 12.10.2021
I am a very big fan of Silverstein Ambipoly reeds and have given a very positive review of the 2 strength jazz reed for tenor. Most of what I had to say in that review holds for this 2 classic reed so I will not repeat it here. Alas, I cannot remember whether I bought this deliberately to see what it was like, or as a mistake, thinking I was ordering the jazz reed.
It is different enough and didn't really suit me - hence the 4 not 5 stars - I found it felt a half- strength harder and as a result slightly difficult to play. I also found it brighter - which was surprising (is that how a "classic" tenor reed should sound?).
This experience points to the one significant drawback to these reeds - both jazz and classic - which is that if strength or tone don't suit the individual player they become a very expensive experiment.
Having said that there are two strong redeeming features - these reeds last and last - possibly to my ear even sounding better as they age. I have been using them - the jazz reeds - in rotation for 15 months now. The second point is that you can work on these reeds with a razor or reed-geek and this way I have been able to make this classic 2 much easier to play and warmer sounding. Further to this if they are soaked in water occasionally as per the original set-up instructions they are somehow refreshed - probably fitting better to the mouthpiece table.
Finally a note to Thomann - look this item up on your website and when you click on it you will see it described as "for Soprano Saxophone" - maybe you should correct that!