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SPL Phonitor 3

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Kopfhörerverstärker und Monitor-Controller mit 120 V-Technologie

  • 3 analoge Stereo-Eingänge: 3x XLR Stereo
  • Output-Schalter zum einfachen Umschalten von Kopfhörer- auf Lautsprecher-Wiedergabe sowie Mute-Funktion in der Mittelstellung
  • Phonitor-Matrix mit Crossfeed, Speaker Angle und Center Level
  • Mono/Stereo
  • Lateralität-Regelung: verschiebt das Stereo-Bild nach links oder rechts, um die Stereomitte auf der Abhörseite zu zentrieren
  • Solo L/R
  • Phaseninvertierung für L und R
  • L/R Swap
  • 120 V-Technologie
  • Kopfhörerausgang kann via DIP-Schalter auf der Rückseite um 12 dB angehoben werden
  • Phonitor-Matrix kann auf Preamp Out ausgegeben werden
  • vollwertiger Monitor-Controller
  • Ausgangsleistung Kopfhörerausgang (1 kHz, 1 % THD, 250 Ohm): 2 x 5 W
  • Ausgangsleistung Kopfhörerausgang (1 kHz, 1 % THD, 32 Ohm): 2 x 1 W
  • Frequenzbereich: 10 - 100.000 Hz
  • Dynamikumfang: 134,5 dB
  • Abmessungen (B x H x T): 278 x 100 x 300 mm
  • Gewicht: 3,9 kg
Erhältlich seit April 2024
Artikelnummer 590347
Verkaufseinheit 1 Stück
Anzahl der Stereokanäle 1
Lautstärkeregelung pro Kanal Ja
Anzahl der Eingänge 3
Rackformat Nein
Anschluss max. Monitorpaare 1
Kopfhöreranschluss 1
Integrierter AD/DA Wandler 1
Pegelanzeige 1
Anzahl 2-Track Inputs 6
Geräteformat Desktop
Maße 278 x 100 x 300 mm
Gewicht 3,9 kg
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B-Stock ab 1.425 CHF verfügbar
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Bedienung

Features

Sound

Verarbeitung

1 Rezension

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s
Great headphone amp
sammorris 23.05.2024
Got this as an upgrade from the built in headphone amp on my Apollo Twin X. For me the improvement is quite clear, however I have also tested with a producer friend of mine who struggled to hear a difference, with his own and my headphones. Possibly the difference is less noticeable due to its lower than average impedance for studio headphones on the MM-500s. For me, I can head a clear improvement in transient response across all frequencies, but a great improvement in clarity of the hi mids to high frequencies. I was instantly able to hear problem frequencies in these regions quicker when mixing.

In terms of the crossfeed functions, they’re not bad, it’s nice to have it as an option, especially since it’s analog and latency free. Compared to gHz CanOpener, I’d probably pick that, as it feels a bit more like a speaker setup. But in truth, I think it’s better to leave any crossfeed off altogether, as I hear most detail this way, especially with hard panned elements. I believe the MM-500s are staged in a way that is supposed to feel a bit more natural anyway.

Haven’t had the chance to compare to any other headphone amps, but honestly I’m happy. I’ve always felt the top end of my headphones was a little bit blurry, but now I feel like I can really dial it in.

In terms of negatives, it’s a bit big, takes up a fair bit of space on a desk. Wouldn’t want to transport it unless I have to. Crossfeed could be better but don’t think I’m going to use it too much anyway. VUs look great.
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